m

Ovocentrum - Valašské Meziříčí

Ovocentrum - Valašské Meziříčí

Brokolice
ovocentrum_ovoce_zelenina_brokolice

Účinky brokolice na zdraví člověka jsou téměř zázračné
Málokdo ví, že brokolice je vlastně zelí. Případně kapusta, řepka olejka, květák a další známá zelenina, souhrnně zvaná košťálová. To všechno je z botanického hlediska jeden druh Brassica oleracea, a jeho různé kultivary.

Brokolice čili B. oleracea var. italica byla vyšlechtěna, jak název napovídá, ve Středomoří, pravděpodobně již v předantickém Kypru. Znali ji již staří Římané a snad už od těch dob se traduje, že je zdraví prospěšná.

Dietologové již řadu desetiletí doporučují denně konzumovat několik dávek ovoce či zeleniny. Především kvůli vitamínům a vláknině, ale i kvůli regulačnímu vlivu na trávení, obsahu stopových prvků a dalším lidskému organismu příznivým účinkům.

Zdůrazňují, že nejlepší je – pokud jde o zeleninu – co nejšetrnější kuchyňská úprava. Vařením totiž zelenina ztrácí hodně ze svých zázračných vlastností. Ostatně kdo si dělá brokolici, ví, že nejchutnější – a také esteticky nejpůsobivější, což u jídla není vůbec zanedbatelné – je lehce spařená, zatímco povařená, byť jen krátce, ztrácí charakteristickou chuť a nabývá poněkud blátivé konzistence.

RECEPT : Špagety s brokolicí

Špagety dáme vařit a osolíme. Asi 5 minut před koncem vaření přidáme ke špagetám do vroucí vody na malinké růžičky rozebranou brokolici a dovaříme.

Mezi tím, než se špagety uvaří, si nasekáme česnek na tenké plátky a společně s rozdrcenými papričkami orestujeme na olivovém oleji.

Špagety i s brokolicí scedíme, smícháme s česnekovým olejem a ihned podáváme.